Jump to content

Κατάταξη

  1. vorios_polos

    vorios_polos

    Administrators


    • Points

      2

    • Καταμέτρηση περιεχομένου

      18.774


  2. oldboy332

    oldboy332

    Μέλη


    • Points

      2

    • Καταμέτρηση περιεχομένου

      6.302


  3. [weathermaniac]

    [weathermaniac]

    Μέλη


    • Points

      1

    • Καταμέτρηση περιεχομένου

      32.605


  4. Άγγελος

    Άγγελος

    Μέλη


    • Points

      1

    • Καταμέτρηση περιεχομένου

      4.934


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/03/2019 in all areas

  1. Ειναι αδύνατον να μετρηθεί/εκτιμηθεί το ύψος του χιονιού...Διρφυς!Φωτο από fb-Κώστας Σταματουκος
    2 points
  2. Όπως είπα θα έφτιαχνα και εδώ το θέμα. θα μεταφέρω το μήνυμά μου από το άλλο φορουμ, καθώς δεν νομίζω ότι χρειάζεται περισσότερη επεξεργασία από αυτή που έκανα. Νομίζω δεν χρειάζεται να διαχωριστεί το θέμα. Εδώ ουσιαστικά καλό είναι να μπαίνουν και τα νέα μέλη για να καταλαβαίνουν τις ορολογίες , και φυσικά να βάλουμε όλα τα καιρικά λίνκς ταυτόχρονα για να μην λέμε στον σχολιασμό χαρτών που είναι ο υετός του ευρωπαίου που είναι το ένα που είναι το άλλο! Ονομασίες μοντέλων gfs = Αμερικανός, τζίφος gfs parallel = καινούργιος Αμερικανός, παράλληλος [και ως παράλληλο σύμπαν ώρες ώρες] ecmwf = Ευρωπαικό/παίος, ukmo = Άγγλος gem = Καναδός arpege =Γάλλος jma =Ιάπωνας icon = Γερμανικό navgem =Ναύτης cma = Κινέζος wmc = Ρώσος ncmrwf =Ινδός cptec =Βραζιλιάνος και άλλα [fim, coamps, nasa geos5] Τάξη σημασίας μοντέλων Με μπλε χρώμα είναι τα σημαντικά μοντέλα , τα οποία πρέπει να τα κοιτάμε οπωσδήποτε όλα. Προσοχή θέλει το παράλληλο που αν και θεωρητικά θα έχει μεγάλες δυνατότητες, προς το παρόν, δεν τα πάει καλά όσο αφορά την εύρεση διατάξεων ακόμα και στις 70 ώρες [όπως έγινε με την χθεσινή κακοκαιρία] Ανανέωση: Το παράλληλο είναι πιο σταθερο στην κακοκαιρία που θα έρθει, άρα όπως έγραψα παραπάνω θα πρέπει να το δίνουμε σημασία γιατί έτσι και αλλιώς θα γίνει το κύριο του τζίφου από 20 Μαρτίου! Με κόκκινο χρώμα, είναι τα δεύτερα μοντέλα, δηλαδή από ραν σε ραν κάνουν στις κοντινές ώρες γενικά μεγαλύτερες μετατοπίσεις σε σχέση με τα μεγάλα μοντέλα. Ωστόσο αρκετές φορές και κυρίως φέτος αποδείχτηκαν εξαιρετικοί οδηγοί, ειδικά το Gem που στα μεσοπρόθεσμα τα πήγε καλύτερα ακόμα και από τα μεγάλα μοντέλα. Συγκεκριμένα το τζεμ πρέπει να το δίνουμε σημασία σε αυτές τις ώρες, το arpege μέχρι τις 80 ώρες χοντρικά. Για παράδειγμα στην Σοφία, αλλά και στην χθεσινή κακοκαιρία και τα δύο μοντέλα πήγαν εξαιρετικά, καθώς δεν έδειχναν ποτέ καλή κακοκαιρία, από πλευράς ψύχους και διάταξης, στις ώρες που ανέφερα. Με πράσινο χρώμα είναι τα τρίτα μοντέλα τα οποία κάνουν από ανανέωση σε ανανέωση ακόμα μεγαλύτερες μετατοπίσεις στις κοντινές ώρες. Όμως ακόμα και αυτά μερικές φορές έχουν πετύχει διατάξεις καλύτερα από τα μεγάλα μοντέλα. Για παράδειγμα ο Ιάπωνας τα πήγε καλύτερα στην Σοφία από ότι ο τζίφος, ενώ ο ναύτης τα πήγε καλύτερα στα μεσοπρόθεσμα στην τελευταία κακοκαιρία 12-14/2/2019 σε σχέση με τα μεγάλα μοντέλα, πρώτο έδειξε την άνοδο του αντικυκλώνα, ενώ πέρα από τις παλινωδίες που είναι αναμενόμενες για ένα τέτοιο μοντέλο, και έτσι στις κοντινές ώρες για την προηγούμενη κακοκαιρία, και πάλι τα πήγε καλύτερα από ευρωπαίο και τζίφο. Με μαύρο χρώμα είναι τα τεταρτο-και πάει λέγοντας μοντέλα. Δεν τα κοιτάμε καθώς δεν έχουν βρει ποτέ τίποτα και σε κανένα χρονικό εύρος. Οι όποιες επιτυχίες οφείλονται στο ότι λόγω της τεράστιας διασποράς των σεναρίων που βγάζουν αναγκαστικά θα βγει κάποιο από αυτά! Τελικά τι κοιτάμε? Όπως παρατηρούμε κάθε μοντέλο έχει τι καλές του και τις κακές του μέρες. Σίγουρα πρέπει να δίνουμε μεγαλύτερη σημασία στα σημαντικά μοντέλα και τόσο λιγότερη όσο κατεβαίνουμε σε τάξη μοντέλων.Ωστόσο αυτή πρέπει να είναι υπαρκτή και για τα δεύτερα-τρίτα μοντέλα, καθώς όπως είπαμε και αυτά έχουν τις επιτυχίες τους. Κάθε χειμώνα [χειμώνα επειδή εδώ οι περισσότεροι είναι χιονόφιλοι] το κάθε μοντέλο έχει διαφορετικό αριθμό επιτυχιών από ότι είχε προηγούμενους χειμώνες, και φυσικά διαφορετικό αριθμό επιτυχιών σε σχέση με άλλα μοντέλα. Για να μπορέσει κάποιος λοιπόν να κρίνει τι θα γίνει σε μια επόμενη χιονοκαιρία θα πρέπει να έχει μια εικόνα της αποτελεσματικότητας ενός μοντέλου σε προηγούμενες κακοκαιρίες, οπότε με βάση αυτά θα μπορεί να βγάλει πιο ασφαλή συμπεράσματα για τα επερχόμενα. Φυσικά μέσα υπάρχει ο παράγοντας τύχη, ο οποίος δείχνει ότι μπορεί από μία μέρα και μετά ένα μοντέλο να κάνει ξαφνική στροφή στις επιτυχίες και τις αποτυχίες του, οπότε τελικά να βγει λάθος συμπέρασμα για τα επερχόμενα. Πχ το ούκμο φέτος μέχρι την Σοφία τα πήγαινε πολύ καλά έως εξαιρετικά, οπότε λέει κανείς μάλλον θα βγει στην συνέχεια αυτό που δείχνει. Εκεί είχα την ατυχία να είναι ο μέγας δυτικός χιονιάς, από όπου το ουκμο τα πήγαινε από το κακό στο χειρότερο. Για ένα διάστημα λοιπόν, του έδινα μικρότερη σημασία, και όντως δεν τα πήγαινε καθόλου καλά. Όμως από τις αρχές του Φλεβάρη επανήλθε δυναμικό και σταθερό. Οπότε η λογική λέει ότι θα πάμε σε σενάρια ούκμου, εκτός αν γίνει η στροφή τώρα και ξαναχάσει, άρα θα πάμε σε μια δυνατή έως ιστορική κακοκαιρία κεντροανατολικών. Για να κρίνουμε την επιτυχία ενός μοντέλου στις διατάξεις δεν κοιτάμε ποτέ μόνο την Ελλάδα, αλλά όλο τον χάρτη της Ευρώπης. Μάλιστα αν ο αυλώνας ξεκινάει το ταξίδι του από τον Aτλαντικό όπως έγινε στην περίπτωση της Σοφίας, είναι χρήσιμο να κοιτάμε ακόμα και τον χάρτη της Βόρειας Αμερικής. Ensemble μοντέλων Επίσης έχουμε στο ecmwf στο gfs καθώς και στο gem υποσενάρια, τα οποία ονομάζονται ενσεμπλ. Τα gfs , gem έχουν 30/20 υποσενάρια αντίστοιχα +1 το κοντρόλ τα οποία δείχνουν στην ουσία μια διαφορετική τροπή στην πιθανή εξέλιξη του καιρού για το διάστημα που μπορούμε να δούμε τις ώρες. Μας χρησιμεύουν πολύ σε μια πιθανή χιονοκαιρία, πέρα από το να τα κοιτάμε για πλάκα για να δούμε όμορφα σενάρια. Ωστόσο φέτος απέδειξαν πως έχουν σημασία στον υετό πχ και στις κοντινές ώρες [Τηλέμαχος] Το ίδιο και ο ευρωπαίος, ο οποίος όμως έχει 50+1 ενσέμπλ. Ο μέσος όρος είναι ο μέσος όλων των σεναρίων, ο οποίος ναι μεν μπορεί να δείχνει καλός, αλλά έχει την παγίδα, ότι στα σενάρια που τον αποτελούν, να έχουν μεγάλη διασπορά οπότε στην πραγματικότητα να μην δείχνει κάτι πραγματικά καλό. Στον μέσο όρο δίνουμε αξία περισσότερη αν τα υποσενάρια δεν έχουν τραγικές διαφορές μεταξύ τους. Ανανεώσεις μοντέλων Gfs Ο τζίφος ανανεώνει το ξημέρωμα και απόγευμα 5.30-7 παρά χοντρικά. Τα ενσέμπλς αρχίζουν 7 παρά και τελειώνουν 8 παρά. Έχουν παρατηρηθεί διαφοροποιήσεις στα ενσέμπλς, παλιότερα χρειαζόντουσαν μία ώρα+, ενώ τώρα πολλές φορές μέχρι τις 7.35 έχουν ανανεωθεί πλήρως. Αντίστοιχα το μεσημέρι και την νύχτα έχουμε 11.30-1 περίπου. Τα ενσέμπλς και πάλι μια ώρα μετά χοντρικά. Ισχύει ο κανόνας που είπα πριν Πλέον το παράλληλο δεν ανανεώνεται με τον ρυθμό που ανανέωνε, δεν κολλάει σε συγκεκριμένες ώρες, απλά ανανεώνεται αρκετά πιο αργά σε ταχύτητα, συνήθως θέλει πχ μέχρι τις 192 ώρες τον διπλάσιο χρόνο από ότι το κύριο του τζίφου. Αυτό αναμένεται να αλλάξει φυσικά όσο πλησιάζει η ημερομηνία αντικατάστασης του με το κύριο.. Ukmo Το ούκμο ξεκινάει την ανανέωση όταν ο τζίφος έχει φτάσει στις 70-80 ώρες [6 παρά 10 δηλαδή ξημέρωμα απόγευμα]. Όμως ανανεώνουν πρώτα οι 96, μετά 120, μετά 144, μετά 72, μετά 24, 48. Ανανεώνει μόνο 2 φορές την ημέρα, με 00ζ και 12ζ. Gem Το gem ανανεώνει στις 6.00 πρωί και απόγευμα. Έχει 00αρι και 12αρι, και τα ενσέμπλς του αρχίζουν μετά από 1.30 ώρες από την αρχή ανανέωσης του κύριου τρεξίματος. Ecmwf O ευρωπαίος πρωί και βράδυ ανανεώνει από τις 8.02. μέχρι 8.03 έχουν εμφανιστεί οι 48 ώρες. Μέχρι 8.07 οι 72 ώρες. Από εκεί και πέρα κάθε 7 περίπου λεπτά ανανεώνεται και ένα 24ωρο, μέχρι να τελειώσει στις 8.55, 8.56. Ο μέσος όρος ξεκινάει να ανανεώνεται 45-50 λεπτά περίπου μετά το τέλος του τρεξίματος και μέσα σε 3 λεπτά θα έχει ανανεώσει πλήρως. Arpege Αρκετά παράξενο πρόγραμμα ανανέωσης, στο 00αρι και 12αρι ξεκινάει να ανανεώνεται 5.30 το πρωί χοντρικά και μέσα σε 15 λεπτά το πολύ έχει ανανεώσει πλήρως, ενώ στο 6αρι του και στο 18αρι του ξεκινά την ανανέωση σχεδόν μια ώρα αργότερα από ότι το κύριο του τζίφου. Επίσης σε κάθε τρέξιμο φτάνει διαφορετικό τέλος ανανέωσης δηλαδή δεν φτάνει πάντα μέχρι τις 114 ώρες. Συγκεκριμένα: 00αρι: Μέχρι τις 102 ώρες. 06αρι: Μέχρι τις 72 ώρες. 12αρι:Μέχρι τις 114 ώρες. 18αρι: Μέχρι τις 60 ώρες. Icon Ανανεώνει 4 φορές την ημέρα , η ανανέωση ξεκινάει 45 λεπτά πριν το κύριο του τζίφου. Στα 00αρια και στα 12αρια φτάνει έως τις 180 ώρες, στα 6αρια και στα 18αρια φτάνει έως τις 120 ώρες. Σχετικά γρήγορη η ανανέωση, με το σύνδρομο της κυκλοφορίας σε πόλη με αυτοκίνητο χαχα. Δηλαδή για λίγο θα κολλήσει σε κάποιες ώρες πρόγνωσης [πολλά φανάρια σε πόλη] και έπειτα θα δεις να έχει προχωρήσει 20 ώρες μπροστά σε 1 λεπτό [Έλληνες οδηγοί που επιταχύνουν μέσα στην πόλη μετά από φανάρια χαχα] Jma Δεν έχω παρατηρήσει ακριβώς πόσο κάνει, αλλά αργεί αρκετά, και θέλει και αυτό περίπου μια ώρα μετά την έναρξη ανανέωσης του τζίφου για να ανανεώσει και αυτό. Σε κάθε τρεξιμο 00αρι,6αρι, 18αρι φτάνει μέχρι τις 84 ώρες, στο 12αρι όμως φτάνει εν τέλει μέχρι τις 264. Απλά κολλάει στις 84, και κάπου στις 9 μετά το τέλος του ευρωπαίου φτάνει μέχρι τις 192. Εν τέλει το υπόλοιπο 12αρι ανανεώνεται πλήρως όταν τρέχει το 18αρι του τζίφου. [Εντωμεταξύ έχει και μέσο όσο στα 12αρια χαχα] Navgem Ανανεώνει 1-2 ώρες μετά την ανανέωση του τζίφου, με γρήγορους ρυθμούς [20-30 λεπτά θα έχει ανανεώσει πλήρως] Ανανεώνει και αυτό 4 φορές την ημέρα μέχρι τις 180 ώρες Links Από το Meteociel που κοιτάω εγώ τα links για όλα τα μοντέλα πλην των μοντέλων με μαύρα γράμματα: gfs: http://www.meteociel.fr/modeles/gfse_cartes.php gfs parallel: http://www.meteociel.fr/modeles/gfse...de=0&runpara=1 gefs [gfs ensembles]: http://www.meteociel.fr/modeles/gefs_cartes.php ecmwf: http://www.meteociel.fr/modeles/ecmwf.php ukmo: http://www.meteociel.fr/modeles/ukmo...h=6&carte=1021 gem: http://www.meteociel.fr/modeles/geme_cartes.php gem ensembles: http://www.meteociel.fr/modeles/cmc_cartes.php arpege: http://www.meteociel.fr/modeles/arpegee_cartes.php icon: http://www.meteociel.fr/modeles/icone_cartes.php jma: http://www.meteociel.fr/modeles/jma.php navgem: http://www.meteociel.fr/modeles/navgeme_cartes.php Υετός του ευρωπαίου: http://www.meteopower.com/meteo/data...uropa_rrr_500_060_201812291200_balkan.png Αν θέλετε να αλλάξετε τρέξιμο ημερομηνία πρόγνωσης κτλ: Μπλε χρώμα: ώρες πρόγνωσης. Κίτρινο χρώμα: ημερομηνία τρεξίματος. Μωβ χρώμα: 12αρι ή 00αρι. Υ.Γ Φοβόμουν στην αρχή, αλλά το μήνυμα χωράει ολόκληρο και είναι ευδιάκριτο. Εύγε!
    1 point
  3. παντως εγω απο μερα σε μερα περιμενω καποιο ραν του τζιφου η του παραλελ να δειξει σουπερ διαταξη..
    1 point
  4. Από τις καλύτερες χρονιές της δεκαετίας!!!!!
    1 point
  5. o αζορ σαν ταση πλεον παγιωθηκε να εχει και την δυναμη και την σωστη θεση για ακομη μια αναβαση.το χατηρι πιστευω θα μας το κανει,τωρα οπως λεει και ο σωτος αγνωστη δυναμικη ...προς το παρον
    1 point
  6. Γεια σου Θαναση.Δεκαετια 80 εκανε μεγαλα χιονια και κεντρο και κυριως Ηρακλειο που εμενα απο το 82...Δεκαετια 90 μετα το 92 και ως το 2002 δεν εκανε τιποτα και μαλλον ηταν χειροτερη δεκαετια απο την '08-'18,αφου δεν εστρωσε ουτε 5ποντο στο κεντρο και δε θυμαμαι ουτε 10ποντο στο Ηρακλειο.Δεκαετια '00 ηταν επος ειδικα για τα β.π και με ενα πολυ μεγαλο χιονι για Πειραια.Η 08-18 παλι πολυ μετρια με αρκετες ομως χιονοπτωσεις στο κεντρο αλλα με 2-3 χιονοστρωσεις.Τεοσπαντων ειναι μικρη περιοδος για να βγαλουμε στατιστικα συμπερασματα,ας ελπισουμε οτι του χρονου θα ερθει ενα μεγαλο χιονι στην Αθηνα.
    1 point
  7. Καλησπέρα φίλε μου.. Με συγχωρείς κιόλας που δεν ξέρω το όνομα σου.. Στο ερώτημα που θέτεις, δίνεις μόνος σου και την απάντηση.. Αν θα μου επέτρεπες να πω την γνώμη μου, θεωρώ οτι το 04, 06, 08, ήταν περισσότερο θέμα συγκυριών και διατάξεων παρά φυσιολογικότητας ή μη.
    1 point
  8. Κατ αρχήν για τα αιολικά. Σίγουρα στη χώρα μας γίνεται μεγάλη συζήτηση για το αν κάνουν καλό ή κακό στο περιβάλλον αλλά ίσως είμαστε η μόνη χώρα που γίνεται τέτοια συζήτηση. Η ηλεκτροπαραγωγή απ τον άνεμο είναι όπως ορίζεται, ήπια και ανανεώσιμη μορφή ενέργειας. Δεν εξαντλούμε κανένα φυσικό πόρο, δεν παράγονται καυσαέρια και κατάλοιπα. αλλά εκμεταλλευόμαστε μιά ενέργεια που ανανεώνεται συνεχώς με φυσικό τρόπο και έχει τη μικρότερη επιβάρυνση για το περιβάλλον από όλες τις άλλες, μαζί με την ηλιακή. Η ανεμογεννήτρια δεν αποκλείει άλλες χρήσης γής εκεί που τοποθετείται (καλλιέργειες, βοσκή κλπ) αλλά μόνοσ τον πολύ στενό περίγυρο της εγκατάστασης. Δύο μόνο μειονεκτήματα έχει. Τον θόρυβο που ήδη στα 500 περίπου μέτρα πέφτει < 50 dB άρα είναι στα όρια αστικού περιβάλλοντος στο 1 χμ δεν ακούγεται καν. Το πραγματικό μειονέκτημα είναι το αισθητικό. Σίγουρα το τοπίο ενός βουνού είναι καλύτερο χωρίς φυτεμένες ανεμογεννήτριες στην κορυφογραμμή αλλά κάποτε πρέπει να αποφασίσουμε αν θα κάνουμε κάποιες παραχωρήσεις στην αισθητική προς όφελος της υγείας μας, του περιβάλλοντος και κυρίως των επόμενων γενιών. ένα παράγωγο μειονέκτημα του αισθητικού είναι ότι κοντά σε περιοχές αιολικών πάρκων η αξία της γης πέφτει για οικιστικές και τουριστικές χρήσεις. Αυτό είναι το βασικό θέμα στην Ελλάδα, που σαν μικρή χώρα έχει λίγες πραγματικά ακατοίκητες εκτάσεις και όπου τα συμφέροντα είναι έντονα για την αξία της γής για τέτοιες χρήσεις. Ενεργειακά το πρόβλημα όλων των ανανεώσιμων είναι ότι δεν είναι διαθέσιμες πάντα και αδιάλειπτα. Ημέρες με άπνοια και συννεφιά οι ανανεώσιμες δεν μπορούν να αποδώσουν, ενώ αποδίδουν άριστα τις καλοκαιρινές ηλιόλουστες ημέρες με 8 μποφώρ μελτέμι. Ενα δίκτυο χρειάζεται σταθερότητα και για να εξασφαλίστεί πρέπει για κάθε 1 MW ανανεώσιμης να υπάρχει διαθέσιμο 1 MW από συμβατική παραγωγή σε stand by. επίσης υπάρχει θεωρητικά διαφορά διαθεσιμότητας και ζήτησης. Τα αιολικά αποδίδουν ιδανικά καλοκαίρι και μεσημέρι ενώ μέγιστη ζήτηση έχουμε τυπικά χειμώνα και βράδυ. Πάντως με την μεγάλη χρήση των κλιματιστικών, η ζήτηση πλέον έχει αυξηθεί και το καλοκαίρι. σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αυξήσουμε όσο μπορούμε το ποσοστό ηλεκτροπαραγωγής από ανανεώσιμες γιατί οποιαδήποτε στιγμή τις εκμεταλλευόμαστε αντί για τις συμβατικές (καύση λιγνίτη, φυσικού αερίου) μειώνουμε τις εκπομπές καυσαερίων (και αερίων θερμοκηπίου), τέφρας, μικροσωματιδίων, διοξινών, βαρέων μετάλλων κλπ.
    1 point
×
×
  • Δημιουργία νέου...